Een overzicht van social media kanalen van Uitgeverij SWP
Uitgeverij SWP is actief op alle platformen met veel kennis- en interessegroepen.
Bekijk het overzicht
De zorg voor jongeren met zeer complexe psychiatrische problemen schiet tekort. Het gaat om de zogenoemde Zikos-afdelingen (Zeer Intensieve Kortdurende Observatie en Stabilisatie). De inspectie bezocht de afdelingen na verontrustende signalen en trok harde conclusies. Een van de twee Zikos-instellingen stelde daarop een opnamestop in. Op de Zikos-afdelingen zitten jongeren van 12 tot 18 jaar met complexe gedragsproblemen die een acute psychiatrische crisis hebben.
Een juiste houding, een realistische kijk op jezelf met behoorlijk wat identiteitsbesef en het kennen van ups en downs in je levensloop. Zijn dat niet de in het oog springende thema’s waar menig coach of counselor zich in zijn contact met cliënten op zal richten?
Vandaag is het Internationale Vrouwendag met als thema Eén wereld, duizend vrouwen. Het gaat over de verschillen én overeenkomsten tussen vrouwen uit Nederland maar vanuit verschillende culturen.
Vandaag lanceren wij ook het boek Lifehacks voor vrouwen met autisme deel 2.
Vandaag is het de Europese Dag van de Logopedie. Op deze dag vragen we aandacht voor het mooie vak logopedie en haar gepassioneerde beoefenaars. Als Uitgeverij SWP staan we ook extra stil bij de wachtlijsten, deze worden langer en langer. Daarom ook boeken die ouder en kind kunnen helpen en jou misschien kunnen ontlasten.
Deze nieuwe druk van Ontwikkeling in vogelvlucht is opnieuw herzien en uitgebreid.
In Ontwikkeling in vogelvlucht. Ontwikkeling van kinderen en adolescenten schetst Martine Delfos een gedegen beeld van de ontwikkeling van kinderen en adolescenten. In 21 kenschetsen wordt het werk van de belangrijkste theoretici op dit gebied in kort bestek per theoreticus uitgelegd. Om nieuwe inzichten te kunnen plaatsen, is nodig te weten wat daar de wortels van zijn. Die wortels klinken vaak ongewoon fris en modern in de oren, zoals Rousseau die bijvoorbeeld in de achttiende eeuw al zei: ‘We moeten onze kinderen niets leren, de ontwikkelingen gaan zo snel, we weten niet of ze de kennis van nu later wel zullen kunnen gebruiken.’